.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با بیش از 100 غرفه ؛
جشنواره بهار نارنج در پایتخت بهار نارنج گشایش یافت+تصاویر
شمال نیوز: چهارمین جشنواره ملی بهار نارنج با همکاری شهرداری و شورای اسلامی مرکز استان مازندران در محل پارک قائم ساری روز یکشنبه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ این جشنواره با بیش از 100 غرفه عرضه انواع عرق ،شربت بهار و مربا بهار نارنج و دیگر مواد غذایی سنتی به مدت یک هفته در کنار بوستان رودخانه تجن ساری دایر است.

برگزاری جشن باد بادکها ،مسابقه شعر و نقاشی کودکان ،عکس و موسیقی نیز از برنامه های جنبی جشنواره بهار نارنج ساری است.

شهرداری های مازندران به ویژه شهرهای بابل ، رامسر و ساری هر سال در ماه اردیبهشت با برگزاری جشنواره بهار نارنج ، کاشت درخت نارنج در شهر و روستاهای مازندران و استفاده از بهار نارنج به عنوان یکی از گیاهان دارویی را جزو برنامه های فرهنگی و اجتماعی قرار می دهند.

در چند سال اخیر غرس کردن درخت نارنج و مراقبت از آن در بیشتر خیابان های شهرهای مازندران به عنوان برنامه اصلی شهرداری ها شده است و کاشت درخت در کوچه های شهر نیز تبدیل به فرهنگی عمومی شهروندان شده است.

اردیبشهت بهاری ترین از لحاظ بوی شکوفه های بهارنارنج که از هر کوچه و خیابانی مشام رهگذران را می نوازد، است.

اگر چه عمر رایحه بهار نارنج به درازای عمر بهار نیست ولی در مدت یک ماهه برای شهروندان مازندرانی فرصتی است تا بیشترین بهره و لذت را از شکوفه ها و شمیم بهار نارنج ببرند.

قدر و خاصیت های شکوفه های بهارنارنج را در مازندران هیچ کس به اندازه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها نمی شناسند، همانان که به همراه نوه هایشان نخستین استقبال کنندگان از شکوفه های رها شده از درختان نارنج هستند.

بهار نارنج، شكوفه نارنج است كه در عطرسازي، ساختن اسانس و تهيه مربا كاربرد دارد. مرباي بهار نارنج ،معروف است. آيين سنتي عرق‌گيري بهار نارنج از جمله آيين‌هاي سنتي مازندراني ها است به طوري كه اين آيين در شوراي عالي ثبت سازمان ميراث فرهنگي و گردگشري كشور با عنوان جشنواره ملي بهار نارنجِ مازندران، به ثبت ملي رسيده است.  /250

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1394
یعنی شما خودتونو با جشن گلابگیری کاشانی ها مقایسه می کنید !؟
پاسخ ها به این نظر
حمید 28 ارديبهشت 1394
کجای متن اینو نوشته!!!!
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
ما خودمونو با کسی مقایسه نمیکنیم کاشان این فرهنگ ماست امیدوارم درک کنی
عرشي 29 ارديبهشت 1394
با سلام اتفاقا چندي پيش كارشناسان مركز تحقيقات جهد كشاورزي استان اعلام كردند باهرنارنج ساري واسانسها ي آن از شيراز بهتر وباكيفيت تراست
اين يه سند علمي است
دراين جشنواره مباحث علمي نيزمطرح است واساتيد مربوطه هم هستند
ساروی 27 ارديبهشت 1394
با تشکر از شهردار محبوب شهرمان جناب آقای عبوری که عنوان سردار سازندگی ساری بحق برازنده اوست. ایشان ثابت کرد که علاوه بر مسائل عمرانی به مسائل فرهنگی نیز اهمیت می دهد و حس وطن دوستی عجیبی نسبت به ساری دارد و عنوان پایتخت بهار نارنج که حق ساری بود را بنام ساری ثبت نمود.
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
دم مهدی عبوری گرم
نا شناس 28 ارديبهشت 1394
درود بر عبوري قهرمان .....
اميرعلي 28 ارديبهشت 1394
با سلام وخسته نباشيد خدمت جناب آقاي عبوري
ساري طي اين 34 سال همچين مديري لايقي تا حالا به خودش نديدي، و واقعا بايد از وجود نازنين همچين مديري خدا رو شاكر بود.بنده بيش از نصف شهرهاي ايران رو رفتم تغييراتي رو هم كه در شهرهاي ديگه رخ ميداد وقتي با شهر خودم مقايسه مي كردم هميشه افسوس مي خوردم اما از وقتي كه ايشان وارد شهرداري شده ديگه حس افسوس خوردن رو ندارم. فقط اميدوارم مسئولين استاني طي رقابت سياسي و كش و قوس داخلي خودشون در صدد برندازي ايشون بر نيان.اميدوارم اميدوارم بازم ميگم اميدوارم براي اقاي عبوري سنگ اندازي نكنند تا ايشون به كارش در حوزه شهري برسه.
ضمنا آقاي ناشناس من همين چند وقت پيش كاشان بودم اينقدري كه خودتون رو با گلاب گيري سعي دارين جا بندازي واقعا با بهار نارنج ساري قابل مقايسه نيست
موسوی 28 ارديبهشت 1394
من یک شهروند بابلی و مقیم ساری هستم .چرا امثال مهندس عبوری در این مملکت حفظ نمی شوند تا کار را به پایان برسانند .باید با اقای عبوری صحبت شود تا از کاندید شدن مجلس انصراف دهد تا شهر ساری را زیباترین شهر ایران و اسیا و جهان کند تا از نظر ایرانگردی و جهانگردی نمونه شود .
با تشکر از شهردار نمونه ایران
پاسخ ها به این نظر
آشناس 28 ارديبهشت 1394
همشهری جان اینا ظاهر قضیه اس!!
دله خرابه برار
فرهاد 27 ارديبهشت 1394
عروس شهرهای مازندران فقط بابل هست
راهبندی ریکا 29 ارديبهشت 1394
فرهاد جان بابلی هستی توووووووو....ایران خودره و....ها ها ها
نا شناس 30 ارديبهشت 1394
فرهاد جان، داماد این عروس هم ساریه!
وطن پرست 28 ارديبهشت 1394
با تشکر از شهردار لایق واعضای محترم شورای شهر ساری
اسماعیلی 28 ارديبهشت 1394
چطور با وجود اقای عبوری شهر ساری را شهر رنگها نامگذاری نمایم
شهرام 28 ارديبهشت 1394
زنده باد بر مهدی عبوری امیر کبیر ساری
22 27 ارديبهشت 1394
دم عباس رجبی گرم ....
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
عباس رجبی لیاقتش بیشتر از اینهاست تو هر سازمانی که رفته تحولی عظیم ایجاد کرده واقعا دمش گرم
یک شهروند 27 ارديبهشت 1394
دست آقای عبوری درد نکنه
از این چندروز باید استفاده زیادی کرد مخصوصا تو جذب توریست
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
امیدواریم اینقدر این جشنواره کامل و خوب برگزار بشه و همانطور که مردم گروه گروه به کاشان برای دیدن مراسم گلابگیری میرن شاهد تورهای مسافرتی برای جشنواره بهار نارنج در ساری هم باشیم.
سلمان 28 ارديبهشت 1394
متاسفانه تا زمانیکه این خصیصه بد وضعیف "حس بزرگنمایی و تعریف تمجید بی جهت ووووووووو خیلی از این دست واژه ها " وجود دارد "استانمان هیچ پیشرفتی نخواهد کرد " بلکه مانند همیشه پسرفت نیز خواهد کرد. اگر اینچنین باشد " لابد باید تصویر شهردار تهران را به مریخ فرستاد " اقایان ملیجک دربار و متملقین شهردار بسه اقا بسه " هر مسئولی وظایفی دارد " خدمت به ملت وظیفه وافتخار مسئولین است " اینقدر اختلاس و دزدی دیدید که توقعتان به این حد رسید " افسوس
ساروی 28 ارديبهشت 1394
خدای اینقدر شهر ساری تمیز پاک شده آدم دلش نمیاد آشغالی بریزه تو خیابان، بابا. ایول
ساروی مقیم استکهلم 28 ارديبهشت 1394
مهندس عباس رجبی شما و همکاران زحمتکشت ،سال 94 را طوفانی اغاز کردید بهاری پر از گل و حالا کارناوال گل در سطح شهر و شادی مردم شهرم و جشنواره بهار نارنج اوج درایت و توانمندی بیش از اندازه شما میباشد " سردار زیبایی" شادی و لبخند مردمان شهرم بدرقه سربلندی شما

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.